זכויות עובדים הנשלחים מטעם העבודה לחו"ל
אנחנו חיים בעידן בו לא מעט מקומות עבודה נוהגים לשלוח עובדים לחו"ל, בין אם זה למשך זמן ממושך ובין אם זה למשך זמן קצר. זה מעלה כמובן לא מעט שאלות אודות הזכויות של אותם עובדים במהלך תקופה זו.
בשביל ליהנות מהזכויות, צריך לדעת עליהן
לפני שנציג מספר נקודות שקשורות לזכויות העובדים, חשוב לציין על מנת שהעובד ידע בדיוק מה מגיע לו, בכל אספקט שהוא, אזי שהוא צריך לבדוק את הנושא, לקרוא עליו. למשל, עליו לדעת כל מה שצריך על קריאת תלוש משכורת בצורה נכונה. רק כך הוא ידע האם באמת משלמים לו את כל מה שמגיע לו, האם הוא באמת מקבל את כל התנאים שהובטחו לו. זה חשוב מאחר, ולא מספיק רק לדעת שמגיעות זכויות, אלא גם צריך לדעת מה הן וכיצד בודקים, האם הן באמת מתממשות.
על אילו זכויות עובדים אנחנו מדברים?
זמן עבודה- חשוב להבין מה זה בדיוק זמן עבודה כשנוסעים לחו"ל מטעם מקום העבודה. למשל, האם הטיסה נחשבת לזמן עבודה. בעיקרון, מאחר והעובד נמצא שם בגלל העבודה אך הוא לא בהכרח עובד, יהיה צורך להגיע איתו להסדר בעניין. כנ"ל לגבי זמנים אחרים בעת תקופה זו. אם מדובר על עובד שאמור להתגורר בחו"ל במשך תקופה ארוכה, אז יהיה קל יותר להגדיר את זמן העבודה, על פי השעות בהן הוא בילה במקום העבודה עצמו.
ימי מנוחה
אחת השאלות הרלוונטיות עבור עובדים בחו"ל, היא איך מחשבים ימי מנוחה. שוב אם מדובר בעובד שנמצא כל הזמן במקום מסוים, אז ההתייחסות היא יכולה להיות דומה למה שהיה נהוג בארץ או לתנאי המקום. לעומת זאת, אם מדובר על נסיעת עבודה, ויוצא שעובדים בסופשבוע, אז יש לפצות את העובד על כך בימי חופשה חלופיים.
ביטוח
כל מי שעובד בחו"ל, צריך להיות מבוטח על ידי המעסיק, כאשר את תנאי הביטוח יש לבדוק מול החברה עצמה. זאת על מנת לוודא שאכן היא מספקת את כל מה שנדרש על פי החוק ובכלל.