שוקל לעבוד באירופה? כדאי להצטייד בדרכון אירופאי

דרכון אירופאי

הרי זה ידוע לכל כי אפשרויות עבודה באירופה הן מרובות על פני אפשרויות התעסוקה בישראל. ולכן, צעירים רבים אחרי הצבא ומשפחות צעירות – רואים לנכון לנסות את מזלם באחת ממדינות האיחוד האירופי מבחינת תעסוקה ושגרת חיים. עם זאת, האפשרות איננה רלוונטית לכולם מכיוון שעבודה באירופה מתאפשרת אך ורק במידה ויש ברשותכם וויזת עבודה או אזרחות ודרכון אירופאי. יש לציין כי קבלת וויזת עבודה איננה פשוטה ומרבית המבקשים לעבוד באירופה אינם זכאים לכך, ואלו שכן – יש עליהם מגבלות שונות שמקשות על חיי היום-יום.

אז מה עושים אם רוצים לעבוד באירופה ואין אשרת עבודה?

בשנים האחרונות ממשלת ספרד ופורטוגל העבירו חוק המאפשר קבלת דרכון אירופאי לצאצאיהם של יהודי יוצאי אירופה. בעקבות גירוש ספרד שאירע לפני מספר מאות, יהודים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם וחייהם ולהגר למדינות אחרות כמו מרוקו, תוניס, בולגריה, יוון, פורטוגל ועוד. הניסיון של הממשלות בספרד ופורטוגל להביא לתיקון מדגיש כי מענק דרכון ואזרחות אירופאית הינה לאנשים שיצליחו להוכיח כי אכן קיים קשר ליהודים שגורשו מספרד לפני מספר דורות.

ישראלים רבים הבינו כי הם אכן מתאימים לתנאים של ממשלת ספרד ופורטוגל והחלו לנסות את מזלם. התהליך להוצאת דרכון אירופי אינו פשוט ומצריך הוכחות שונות שדורשת ממשלת ספרד ופורטוגל. לכל אחת מן המדינות הללו יש דרישות שונות, למשל בספרד תצטרכו להוכיח כי הנכם בקיאים בשפה הספרדית, לעשות מבחן שפה, להציג מסמכים רבים וכו'. בפורטוגל התנאים פשוטים יותר ולכן ישראלים רבים שמוצאם מספרד אכן מנסים להוציא דרכון פורטוגלי. באמצעות אחד מהדרכונים הללו תוכלו לחיות ולעבוד באירופה, ללמוד במוסדות אקדמיים בשכר לימוד מסובסד ועוד מגוון יתרונות.

כיצד ניתן לקבל דרכון אירופאי במהרה וללא בעיות?

ישראלים רבים שניסו להוציא דרכון אירופאי גילו כי מדובר בתהליך בירוקרטי ומורכב. לכן, ניתן ואף רצוי לפנות לעורך דין מומלץ להוצאת אזרחות אירופאית והסדרת דרכון אירופאי לישראלים. תפקידו של עו"ד היא לאתר בעבורכם את כל המסמכים הנחוצים, לייעץ ולסייע בתהליך להוצאת הדרכון באופן הנכון והמהיר ביותר.

בלוג כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על עבודה בארה"ב
מזל טוב! אתה חייל משוחרר, סיימת את שירותך הצבאי וכל האפשרויות פתוחות בפניך. אין יותר מפקדים, אין יותר...
קרא עוד »
יונ 12, 2013
עבודה בהייטק ללא תואר
רוצה לעבוד בהייטק בלי תואר? הנה כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להמשיך בקריירה בהייטק ללא תואר. מה...
קרא עוד »
אוק 02, 2023
טיפים לניהול לקוחות יעיל – כך תעשו זאת
תוהים כיצד יהיה ניתן לנהל את לקוחות העסק שלכם בצורה הרבה יותר יעילה ומקצועית ולהגיע למצב בו אתם...
קרא עוד »
יונ 22, 2021