האם משתלם לעבוד במגרש פירוק רכבים?
אחד מתחומי הרכב המעניינים יותר הוא מגרש פירוק רכבים. אם בעבר הכרתם רק את המושג 'מוסכניק', 'יבואן רכב', 'השכרת רכבים' וכדומה, הרי שכיום נוסף עוד תחום שהפך לפופולארי במיוחד והוא 'פירוק רכבים'. אנשים רבים שמתעניינים בתחום הרכב אך אין להם את האפשרות לרכוש רכבים לצורך מכירה או השכרה, פותחים מוסכים או מגרשים לפירוק רכבים. מה זה מגרש פירוק רכבים? מה עושים בו? האם מדובר בעסק משתלם? כל מה שרציתם לדעת.
מה זה מגרש פירוק רכבים?
מגרש פירוק רכבים הינו מקום שקונה רכבים שכבר לא משמשים את בעליהם למטרה המקורים שלשמה הם יוצרו. יכולות להיות מגוון סיבות לכך שרכב הופך ללא שמיש, אך הנקודה הסופית היא שניתן עדיין להפיק ממנו תועלת למרות שאי אפשר לנהוג בו. במגרש פירוק רכבים מתמקדים בניצול החלקים התקינים שברכב לצורך תיקון כלי רכב אחרים כאשר למעשה מוכרים את אותם חלקים למוסכים ומתקני רכבים.
כמה שווה רכב במצב טוטאלוס?
רכבים שמעורבים בתאונות דרכים מגיעים בדרך כלל למצב טוטאלוס. מצב זה מגדיר רכב שאינו בר תיקון – כזה שחטף פגיעות פח קשות, אחד שנהרסו בו רכיבים משמעותיים ויקרים או שיצאו לו כריות האוויר. רכב כזה אינו שווה הרבה אם מדברים ביחס למחיר המחירון שלו, אך עדיין הוא שווה משהו. ועל כן, אם מוכרים אותו לפירוק אצל קונה רכבים לפירוק במרכז, ניתן לקבל עליו כמה מאות שקלים או אפילו אלפים. מנגד, גם קונה הרכב יפיק ממנו תועלת על ידי מכירת החלקים התקינים למוסכים תמורת מחיר הוגן.
למה משתלם לקנות רכבים לפירוק?
רכבים לפירוק הינם עסקה משתלמת לשני הצדדים. המוכר – שמתפטר מהרכב הישן תמורת סכום נחמד, והקונה – שמוכר את חלקי הרכב למוסכים לצורך תיקון רכבים.